فرزندپروری

مادر و کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

 

اگر فرزندتان با چهره ای در هم از مدرسه به خانه بیاید و بگوید که این بار هم امتحانش را خراب کرده، چه برخوردی با او می کنید؟ شما هم از آن دسته از پدر و مادرهایی هستید که توپ را همیشه توی زمین فرزندشان می اندازند و او را مسئول اصلی شکست خوردن هایش می دانند؟ اگر این طور است باید تغییر جدی ای در فکر و رفتارهایتان ایجاد کنید. همیشه سر به هوایی او نیست که او را از موفقیت دور می کند...


گاهی اشتباهاتی که خودتان در روزهای پراسترس امتحان انجام می دهید، می تواند همه رشته هایش را پنبه کند و با شکست‌های پی در پی، اعتماد او به خودش را از بین ببرد. حالا که چیزی تا پایان ترم باقی نمانده، نکته هایی را که در ادامه آورده ایم، رعایت کنید و به او برای گرفتن نتیجه بهتر کمک کنید.

 

مشکلات خودتان را روش دوشش نریزید

مراقب باشید ضعف ها و مشکلات شما، به آینده فرزندتان آسیب نزند. والدین مضطرب همیشه در حال انتقال دادن اضطراب خود به بچه هایشان و سردرگم تر کردن کلافی که به دست و پای کودکشان پیچیده، هستند و والدین افسرده هم با پایین آوردن اعتماد به نفس فرزندشان منفی بافی به او ضربه می زنند.سعی کنید به عنوان فردی که از بیرون به رابطه شما و فرزندتان نگاه می کند، ماجرا را ببینید. چقدر به خاطر تشویش و بدحالی خودتان به او فشار می آورید؟ فرزند شما چقدر درگیر مشکلات شما شده است؟ از همین امروز برای پایان دادن به این درگیری ها تلاش کنید.

همه خانواده را بازی دهید

برای یک هفته هم که شده، باید همه شما با دل و جان درگیر امتحانات شوید. برای این کار، باید برنامه امتحانی فرزندتان را بدانید و قبل از اینکه هر یک از عناوین درسی خود را امتحان دهد، با او بازی های کوتاه 15 دقیقه ای را در مورد محتوای آن درس انجام دهید. مثلا می توانید روی چند دستمال سفره، سوال های مهم یک درس را یادداشت کنید و پشت میز صبحانه یک مسابقه کوچک برگزار کنید.

یکی از اعضای خانواده می تواند مسئولیت پرسیدن سوال ها را بر عهده بگیرد؛ یکی جواب ها را در اختیار داشته باشد و دانش آموز کوچک شما هم عضو تیم دیگری باشد که در این مسابقه شرکت می کند. اگر پاسخ سوال را درست بدهد، یک امتیاز به او بدهید و اگر اشتباه پاسخ داد، به کسی که برگه جواب ها در دستش است، یک امتیاز بدهید.

برای این مسابقه، جایزه ای کوچک اما خوشایندی در نظر بگیرید و اگر امتیازهای دانش آموز کوچولو از رقیبش بیشتر شد، این جایزه را به او بدهید.

این مسابقه ها را به شیوه های مختلف و در زمان های متفاوت می توانید برگزار کنید و با کمکشان درس خواندن را به فعالیتی دوست داشتنی تبدیل کنید.

541 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط و قوانین را خوانده و می پذیرید.
افزودن نظر
آخرین مطالب

پربیننده‌ترین‌ها
تماس
  • بازگشت به بالای سایت