فرزندپروری

صحبت با بچه‌ها در مورد نژاد و نژادپرستی
تربیتی

صحبت با بچه‌ها در مورد نژاد و نژادپرستی

نژاد و آثار زیانبار  نژادپرستی  موضوعات متداول مکالمه برخی خانواده ها است. با این حال ، والدین دیگر ممکن است در مورد نژادپرستی و تبعیض با فرزندان خود به ندرت صحبت کنند ، یا اصلا صحبت نکنند.

اما وقتی والدین سکوت می کنند ، بچه ها می توانند این پیام را دریافت کنند که نژادپرستی مهم نیست یا این مشکل شخص دیگری است. برای کمک به پایان دادن به نژادپرستی ، همه باید نقش فعالی داشته باشند ، مهم نیست که چه کسی هستند.

چرا صحبت درباره نژاد و نژادپرستی مهم است؟

وقتی به بچه ها یاد می دهیم که صحبت از نژاد خوب است ، به آنها کمک می کنیم تا تفاوت های مردم را درک کنند ، به آنها احترام بگذارند و قدردانی کنند.

این باعث ایجاد همدلی و دلسوزی برای دیگران می شود تا بچه ها بهتر بتوانند ببینند که چیزها در جهان ناعادلانه یا بی‌انصاف به نظر می رسند - و می توانند کاری در این زمینه انجام دهند.

بهترین راه برای صحبت در مورد نژاد و نژادپرستی چیست؟

هیچ راهی "صحیح" برای صحبت با فرزندان خود در مورد نژاد یا نژادپرستی وجود ندارد. بسته به نژاد ، ملیت و تجربه شخصی شما در مورد نژادپرستی ، این مکالمه برای هر خانواده متفاوت خواهد بود.

در اینجا چند راه برای شروع گفتگو و ادامه آن آورده شده است:

ابتدا حقایق را بدست آورید. با آگاهی از مسائل ، بهتر می توانید آنها را گزارش دهید. به پادکست گوش دهید ، یک برنامه تماشا کنید یا تاریخ نژادپرستی و حقوق شهروندی را بخوانید تا آماده صحبت و پاسخ به هر سوالی باشید.

ارزش های خانواده خود را روشن کنید. از کلمات ، مثال و اعمال خود برای نشان دادن اعتقاد فرزندان خود استفاده کنید. ارزش هایی که باید بر آنها تمرکز کنید شامل رفتار برابر برای همه ، عدالت ، ایستادگی برای کسانی که رنج می برند و احترام گذاشتن به همه افراد صرف نظر از رنگ آنها پوست ، زبانی که آنها صحبت می کنند یا تفاوت های دیگر.

به زبان ساده صحبت کنید. بچه ها را با اطلاعات زیاد غرق نکنید. حقایق را به سادگی و واضح بیان کنید. اگر می خواهید به موضوعی که در اخبار اتفاق افتاده است بپردازید ، در مورد آنچه اتفاق افتاده صادق باشید ، اما اطلاعات بیشتری از آنچه که نیاز دارند به بچه ها ندهید.

متناسب با سن باشید. موضوعات نژاد و نژادپرستی موضوعات بزرگی هستند و درک این موضوع برای بچه های کوچکتر دشوار است. در اینجا پیشنهاداتی برای رسیدگی به آن بر اساس سن وجود دارد:

  • کودکان پیش دبستانی: کودکان در این سن در مورد درست و غلط یاد می گیرند و از حس انصاف برخوردارند (و این حس را در این مورد به شما اطلاع خواهند داد!). بنابراین در مورد آنچه عادلانه است و آنچه غیر ممکن است صحبت کنید. مثالهایی را برای کودکان بیان کنید ، مانند: "اگر شخصی قانونی را وضع کند که می گوید همه با رنگ مو یا چشم فرزند شما باید در یک میان وعده متفاوت از بقیه کلاس بخورند؟ آیا این عادلانه به نظر می رسد؟ "
  • بچه های سنین مدرسه: از مثال های کاربردی زندگی روزمره برای کمک به بچه های مدرسه ای استفاده کنید تا بفهمند در صورت تبعیض یا ترک عمدی چه احساسی دارند. چیزی شبیه به این ، "اگر کسی در طول تعطیلات همه تاب را سوار شودو به هیچ بچه دیگری نوبت ندهد ، چه احساسی خواهید داشت؟" یا ، "اگر می دیدید که یک دانش آموز کلاس پنجم به یک دانش آموز کلاس اول قلدری می کند؟" سپس ، این سوالات را به نمونه های واقعی گروه هایی از افراد که مورد تبعیض قرار گرفته اند ، متصل کنید. پرسیدن سوالاتی از این دست باعث افزایش همدلی کودکان و ایجاد اشتیاق آنها برای دفاع از دیگران می شود.
  • نوجوانان و نوجوانان: کودکان و نوجوانان بزرگتر آمادگی بیشتری برای پرداختن به موضوعات سخت تر دارند. آنها می توانند بفهمند افرادی که ممکن است در مورد نژادپرستی واقع شودند چه حسی خواهند داشت، اما ممکن است از انجام هر کاری در این مورد احساس درماندگی کنند. طوفان فکری برای کمک - مانند صحبت با دوستی که به خاطر رنگ پوست مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، یا نامه نگاری به مدیران مدرسه یا مقامات منتخب - می تواند به بچه ها کمک کند احساس قدرت کنند.

سوال بپرسید - سوالات زیاد. با پرسیدن سوالاتی مانند "در مورد آنچه در تلویزیون دیدید چه فکر می کنید؟" ، "چه شنیده اید؟" به فرزند خود کمک کنید تا افکار و احساسات خود را پردازش کند. یا "دوستان شما در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟" این به شما کمک می کند درک فرزند خود را درک کنید تا بتوانید هرگونه خلا را با حقایق پر کنید یا بر ارزش هایی که در خانواده خود دارید تأکید کنید.

مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن احساسات ایجاد کنید. مکالمات سخت مانند این، احساسات قوی مانند عصبانیت ، ناراحتی ، سردرگمی و دیگران را برمی انگیزد. کودکانی که قربانی نژادپرستی شده اند یا اعضای خانواده آنها این احساس را دارند ، ممکن است احساسات یا ترس های قوی تری در مورد این موضوعات داشته باشند. به فرزند خود اطلاع دهید که احساسات او مهم و عادی است. این کمک می کند تا احساسات خود را به شیوه ای سالم به اشتراک بگذارید. چیزی شبیه این بگویید: "من الان ناراحتم و این خوب است. من همیشه این احساس را نخواهم داشت." این به بچه ها کمک می کند تا همه چیز را در مدنظر قرار دهند.

گفتگو را ادامه دهید. صحبت کردن با بچه ها در مورد نژاد و نژادپرستی نباید یک بار اتفاق بیفتد. فرزند خود را تشویق کنید تا با سوالات خود به شما مراجعه کند و به صحبت در مورد آن ادامه دهید.

نژاد و نژادپرستی: اگر پاسخی ندارم چطور؟

اشکالی ندارد همه پاسخ ها را نداشته باشید. اگر نمی دانید چگونه به چیزی پاسخ دهید ، صادق باشید و این را بگویید. به فرزند خود بگویید که خواهید آموخت و آنچه را آموخته اید به اشتراک می گذارید.

نژاد و نژادپرستی: دیگر چه کارهایی می توانیم به عنوان یک خانواده انجام دهیم؟

والدین می توانند کارهای زیادی برای تربیت فرزندان دلسوز که می خواهند به دیگران کمک کنند ، انجام دهند. در اینجا برخی از کارهایی که باید با هم به عنوان یک خانواده انجام دهید آمده است:

با افرادی که متفاوت هستند دوست شوید. انتخاب مدرسه ، مهد کودک یا باشگاه با بچه هایی از مناطق دیگر و زمینه های مختلف را در نظر بگیرید. به این ترتیب ، بچه ها یاد می گیرند که می توانند در هر کجا دوست پیدا کنند.

با فرهنگ های دیگر آشنا شوید. با هم درباره مردم مناطق دیگر و فرهنگ ها آشنا شوید. کتاب بخوانید ، فیلم تماشا کنید ، به موسیقی گوش دهید و از جشن هایی که جزو سنت های خود شما نیست ، بیاموزید. در نمایشگاه ها و موزه های فرهنگی که داستانها ، هنر و تاریخ افرادی را که با شما متفاوت هستند برجسته کنید ، شرکت کنید.

حرف بزن. وقتی چیزی را می بینید که منصفانه نیست ، در مورد آن کاری انجام دهید. چیزی بگو. یک نامه بنویس. هنری بسازید که از یک علت حمایت می کند - یا شروع کنید. و فرزندان خود را نیز به انجام این کار تشویق کنید.

اغلب به عنوان یک خانواده صحبت کنید و کارهایی را با هم انجام دهید تا تفاوت های افراد را بشناسید و جشن بگیرید. شما به پرورش همدلی فرزند خود با دیگران و خودتان کمک خواهید کرد.

منبع: kidshealth

668 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط و قوانین را خوانده و می پذیرید.
افزودن نظر
آخرین مطالب

پربیننده‌ترین‌ها
تماس
  • بازگشت به بالای سایت