فرزندپروری

پنج روش اورژانسی برای مقابله با آلرژی در کودکان
بیماری

پنج روش اورژانسی برای مقابله با آلرژی در کودکان

اگر کودک شما دارای واکنش آلرژیک جدی است، لازم است که بتوانید بصورت سریع اقدام کنید. عاقلانه است که گهگاه دستورات پزشک خود را بررسی کرده و امور لازم را انجام دهید.

در ادامه یک لیستی از پیشنهادا برای والدین کودکانی که مبتلا به آلرژی هستند را آماده کرده ایم. 

  1. اگر پزشک برای موارد اضطراری آمپول اپی‌نفرین Epinephrine تجویز کرده است، مطمئن شوید که دو مورد از آنها همیشه همراه فرزند شما یا نزد بزرگسالی است که سرپرستی فرزند شما را بر عهده دارد - حتی در مدرسه، در جشن تولد، در تعطیلات همراه شما باشد. در صورت عدم کارکردن یکی یا نیاز به دوز دوم، همیشه دو سرنگ همراه داشته باشید. با مدرسه کودک‌تان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که سرنگ‌ها را کجا نگهداری کنید و در مواردی لازم باشد فرزندتان چطور می‌تواند به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشد. آنها را در ماشین یا جایی دیگر که ممکن است بیش از حد گرم شوند، رها نکنید. درجه حرارت می‌تواند بر عملکرد خوب اپی‌نفرین تأثیر بگذارد.
  2. علائم یک واکنش جدی - مانند مشکل تنفس، بثورات پوستی، تورم، استفراغ، درد شکم، اسهال و خس خس سینه را بشناسید - و آماده عمل سریع باشید. در صورت بروز دو یا چند علامت خفیف مانند کهیر به همراه استفراغ یا سرفه به علاوه درد شکم، باید از اپی‌نفرین استفاده کنید. از دستورالعمل‌هایی که پزشک به شما داده است استفاده کنید. به فرزند خود و کسانی که از فرزند شما مراقبت می‌کنند یاد دهید که همین کار را انجام دهند.
  3. نحوه استفاده مکرر از آمپول اپی‌نفرین را تمرین کنید. در کجای بدن تزریق می‌کنید؟ سرنگ را چگونه نگه می‌دارید؟ درخواست تمرین و آموزش در مطب پزشک خود را داشته باشید. برای دریافت دستورالعمل‌های دقیق به وب‌سایت سازنده مراجعه کنید. تولیدکنندگان همچنین ممکن است یک آمپول تستی تهیه کنند که در واقع اپی‌نفرین در آن وجود ندارد، بنابراین می‌توانید تمام مراحل را با خیال راحت انجام دهید. وقتی فرزند شما بزرگتر می‌شود، مطمئن شوید که او نیز تمرین می‌کند.
  4. اگر کودک شما واکنش جدی نشان داد، بلافاصله تزریق اپی‌نفرین را انجام دهید. وقتی تزریق می‌کنید، شخص دیگری که همراه شماست با شماره اورژانس که در ایران 115 است تماس بگیرد. اگر شخص دیگری با شما و فرزند شما نیست، بلافاصله  پس  از تزریق، خودتان با 115 تماس بگیرید تا فرزند خود را به نزدیکترین اورژانس منتقل کنید. ممکن است فرزند شما موج دوم علائم را داشته باشد. آمپول اپی‌نفرین استفاده شده را با خود به بیمارستان ببرید. به یاد داشته باشید که آنتی‌هیستامین‌ها علائم تهدید کننده زندگی را درمان نمی‌کنند و جایگزین اپی‌نفرین نیستند.
  5. مطابق دستورالعمل سازنده، آمپول‌های اپی‌نفرین را همیشه ذخیره داشته باشید. به تاریخ انقضا توجه داشته باشید و قبل از تاریخ انقضا، آمپول‌های جدید دریافت کنید.

منبع: kidshealth

253 رتبه بندی این مطلب:
5.0

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط و قوانین را خوانده و می پذیرید.
افزودن نظر
آخرین مطالب

پربیننده‌ترین‌ها
تماس
  • بازگشت به بالای سایت